piątek, 20 września 2013

Wiedeń - miasto kultury i sztuki



Belweder

Utrzymane w stylu francuskim ogrody przy Zamku Schönbrunn. Akurat widać pana koszącego trawę. Po skoszeniu  wałował ją - aby nie rosła do góry.

 Fontanna Neptuna i Glorietta na wzgórzu, z którego rozciąga się panorama Wiednia

Zamek Schönbrunn był letnią rezydencją cesarską. Urodził się tu i zmarł Franciszek Józef I

Liczne kawiarnie i dorożki stanowią znak rozpoznawczy miasta.

Witryna sklepowa w centrum

Wiedeń
To tu tworzyli słynni klasycy wiedeńscy: Joseph Haydn, Wolfgang Amadeusz Mozart i Ludwig van Beethoven.
 Słynna dynastia Straussów, w mieście urodził się Johann Strauss oraz jego synowie – Johann, Josef i Edward.
 W karnawale w mieście corocznie odbywają się wystawne bale i słynne koncerty noworoczne Filharmoników Wiedeńskich.







4 komentarze:

  1. A tortu Sachera spróbowałaś?

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak, spróbowałam.
    Jednak nie w hotelu Sachera, tylko w dzielnicy Simmering - po zjechaniu z Kahlenbergu.

    OdpowiedzUsuń
  3. W Wiedniu byłam 14 lat temu i zrobił na mnie również wrażenie że ŁAŁ, wszystkie pałace, plater no i obowiązkowa kawa z pianką w kawiarence prawdziwie wiedeńskiej.... ostatnie pieniądze wydałam na to pamiątam.. byłam na przełomie maja/czerwca gdy tak pięknie kwitły bzy, oj długo byłam pod wrażeniem tego miasta

    OdpowiedzUsuń