piątek, 20 czerwca 2014

Troki -pierwsza stolica Litwy

Zamek położony jest na jeziorze.Niezwykle urokliwa lokalizacja.
Mapa jeziora i wyspy na której wybudowano twierdzę

Poglądowa makieta wewnątrz zamku



W drodze na Zamek w tym miejscu dają pyszne regionalne - karaimskie jedzenie. Palce lizać:)
Do obrony sprowadzono z Krymu Karaimów - lud  niezwykle waleczny
 Troki są niezwykłe. Woda, piękne otoczenie, turystyczna infrastruktura.
Zaczarowane miejsce- pełne sił przyciągania.
Jeszcze dobrze nie wyjechałam z Trok, a już zrobiło mi się żal.
Chętnie przyjechałbym ponownie.

3 komentarze:

  1. Torlinie
    Piękną przygodę sobie sprowokowałeś:)

    Wybierając się gdzieś - staram się czegoś dowiedzieć o miejscu do którego zmierzam. Sprawia mi to frajdę.
    Stąd wzmianka o Karaimach - obrońcach Trok.

    W tę niedzielę byłam na zamku w Lublinie.
    Jestem zachwycona.
    Muzeum ze swoimi eksponatami. Różnorodność strojów, zdobień, twórczości - zależnie od miejsca zamieszkania.
    Pięknie się wszystko w głowie układa o starym szlaku królewskim (Kraków-Lublin-Wilno).

    OdpowiedzUsuń
  2. Wędruję z Tobą po tych uroczych miejscach i poznaję je dzięki Tobie dokładniej. Piękne zdjęcia i relacje ( także w poprzednich postach).

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaskółeczko

    Bardzo dziękuję
    Bardzo miłe słowa.Dzięki nim bardziej zacznę się starać:)

    OdpowiedzUsuń