piątek, 10 lutego 2012

Czy ty też zamierzasz okazać "czynny żal" ?

Skoro wszyscy pracujący Polacy z początkiem roku myślą ciepło o Urzędach Skarbowych, to warto wiedzieć, że ten umożliwił podatnikowi skorzystanie z "czynnego żalu" w razie kłopotów.

Formułka tego oświadczenia powinna się rozpoczynać mniej więcej tak:

"Oświadczam, że popełniłem czyn zabroniony, ujęty w Kodeksie Karnym(tu odpowiedni paragraf)....

Następnie podaje się istotne czynności czynu zabronionego....

jednocześnie informuję, że przy popełnieniu wyżej opisanego czynu współdziałałem z .................. zamieszkałym w ......................"


Po złożeniu takiego oświadczenia spokojnie, jak aniołki, czekamy co też zdecyduje US

Muszę przyznać, że przemyślność i struktura tego oświadczenia przypadły mi do gustu

5 komentarzy:

  1. Ładnych parę lat temu korzystałam z tego. Sam urzędnik poinformował mnie o tej możliwości.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakoś nie bardzo wierzę US. Może jednak nie :)Co na papierze, to na papierze, a w naszej miłościwie panującej było już tyle "przekrętów przepisowych",że nawet nie wiem, co się teraz przeciwko mnie może skręcić na takie "własne życzenie".

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak, przy okazji, się dowiedziałam

    Najbardziej zaskoczyły mnie sformułowania, które jako obowiązkowe muszą mieć miejsce
    Zabawne

    OdpowiedzUsuń
  4. Sformułowanie sugeruje,

    że obywatel przestępcą jest?!

    OdpowiedzUsuń
  5. No tak, skoro naraził, tak jak ja, skarb państwa na straty. Nieważne, że nieświadomie.

    OdpowiedzUsuń