poniedziałek, 24 stycznia 2011

Poszukiwania siebie

"Nie jestem ani świętokradcą, ani nikim uprzywilejowanym
Może nie jestem kompetentna ani doskonała
ale jestem obecna"


Moje szczęście to ja
a nie ty
Nie tylko dlatego, że możesz być kimś tymczasowym
Ale też dlatego, że chcesz żebym była
Kimś kim nie jestem
Nie będę szczęśliwa, jeżeli się zmienię
Tylko po to, żeby zaspokoić twój egoizm
Nie podoba mi się,
Kiedy krytykujesz mnie za to, że nie myślę
Twoimi myślami i nie widzę
w taki sposób jak ty. Nazywasz mnie buntownikiem
Jednak za każdym razem kiedy odrzucam
Twoje przekonania, to ty buntujesz się przeciwko mnie
Nie próbuję ukształtować twojego umysłu
Wiem, ze wystarczająco mocno starasz się być po prostu sobą
I nie mogę pozwolić ci, żebyś mówił mi kim mam być
Bo jestem skoncentrowana na tym , żeby być mną

.........................................................

Powiedziałeś, że jestem przezroczysta
I łatwo o mnie zapomnieć
Ale dlaczego w takim razie próbowałeś wykorzystać moje życie
Do tego, żeby udowodnić sobie, kim jesteś? "
Michele

Często zdarza się, że ulegamy cudzym wpływom.
Może kogoś kochamy albo bardzo szanujemy i kierowani pozytywnymi uczuciami dajemy się usidlić w zależności.
Na początku nie jest to specjalnie odczuwalne.
Po pewnym czasie okazuje się, że czujemy się coraz bardziej zniewoleni. Czasem nawet nie uświadamiamy sobie co sprawia, że czujemy dyskomfort, czujemy się coraz gorzej.

Nasze JA daje wtedy znać, że przestaliśmy realizować swoją indywidualną drogę w życiu.
Mamy obowiązek wobec siebie: zachować niezależność.
Po to aby móc się rozwijać z innymi, każdy musi rozwijać się oddzielnie.
Różnice są dla miłości i bliskości wyzwaniem, a nie zagrożeniem.
Niedobrze jest podporządkować się komuś.
To jest niewątpliwie trudne.
No i co z tego?
Realizacja rzeczy trudnych daje wielką satysfakcję.

5 komentarzy:

  1. Maria znów trafiasz w sedno...

    OdpowiedzUsuń
  2. Malutka
    Tak się cieszę, że to co piszę coś dla kogoś znaczy.
    Nie tylko dla mnie

    OdpowiedzUsuń
  3. Maria... toż ja nie od parady zaglądam tu od dawna :) Mądre rzeczy piszesz :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Każdego z nas nachodzą czasem egzystencjalne pytania na temat celu życia, ludzkiej egzystencji..poszukujemy prawdy o sobie i celu....żadna filozofia czy psychologia nie potrafi nam dać pewnych w 100% odpowiedzi na nasze pytania...każdej można zaprzeczyć, każdą podważyć...ja sama jako filozof borykałam się przez długi okres czasu z tym problemem dopóki nie natrafiłam na filozofię wedyjską..polecam zapoznanie się z portalem mantra.pl, przyjście na wykład, czy posłuchanie mantr...te pieśni niesamowicie wciągają i posiadają w sobie coś niewyjaśnionego...są skarbem, którego całe życie poszukuje ludzka dusza...

    zapraszam na wykład z fundamentalnego pisma wedyjskiego jakim jest Bhagavad Gita, który odbedzie się w Poznaniu 01.03.2012 w klubie NOT na Wieniawskiego o godz. 18....

    w razie jakichkolwiek pytań służę również pomocą, wyjaśnieniami czy chociażby filozoficzną rozmową-wymianą zdań mój mail: dziurchen@yahoo.de

    OdpowiedzUsuń