środa, 19 sierpnia 2009

Wiedza i jej nadmiar?



Zdobywanie wiedzy.
Czym jest?
Czy to wszelakiego rodzaju nauki i kursy w których uczestniczymy, aby móc lepiej wykonywać swoją pracę?
A jeśli poszerzanie wiedzy w jakiejś dziedzinie nic już nie wnosi (choć wciąż poznajesz rzeczy nowe), ale ograniczenie finansowe zakłada cugle na Twoje możliwości? Więc po co? Aby się frustrować?
Czy to co sami poznajemy realizując jakieś zainteresowania, nie mające nic wspólnego z utrzymywaniem się, zarobkowaniem to w dalszym ciągu zdobywanie wiedzy, czy co innego. A jeśli to co?
Przecież poszerza się nasza znajomość świata i rzeczy.
Czy doświadczenia które zdobywamy obcując z innymi ludźmi poszerzają naszą wiedzę na temat jak działa świat? Choćby obserwowany trollizm w internecie.
Po co w ogóle jest nam wiedza?
Czy stwierdzenie: nie ucz się niczego na zapas, ma sens?
Właściwie to nigdy nie wiesz czy ten zapas to jest zbędny balast, czy też jutro okaże się niezbędny do właściwszego podjęcia jakiejś decyzji.
Prawdę mówiąc, dla mnie nie ma bardziej absurdalnego stwierdzenia niż : Nie ucz się na zapas
Dla mnie nie ma zapasu. Wrzucam wszystko do wora(głowy), jest tam melanż totalny z którego wyłaniam się JA. Taka jaka jestem.
Bo to czego się nauczyłam, poznałam poszerza moje horyzonty, uczy pokory, w jakiś sposób buduje moją wrażliwość.
A ile jest jeszcze do odkrycia!
Nie powiem, lubię posiłkować się tekstem pisanym, bo tylko w ten sposób mogę ujarzmić chaos jaki czasem powstaje w głowie. No to co? Nie wszyscy są doskonali. Ja na pewno nie, ale i tak usiłuję siebie polubić. Innych niedoskonałych też:)
Pokazywana fotografia to: Malowanie nieba pod Moskwą przez włoskich akrobatów.
A to kawałek muzyki skomponowanej przez przyjaciół mojego potomstwa:)

http://www.myspace.com/isaacdelusion


2 komentarze:

  1. A tu mi pożarło komentarz.
    Potem spróbuję jeszcze raz.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie nauka sprawia przyjemność.
    I jest to bardzo fajny stan.
    Gdyby nie miejsce zamieszkania, skończyłabym jeszcze jedną podyplomówkę z zarządzania potencjałem ludzkim.
    Właśnie tak dla przyjemnośći, bo mają tam bardzo ciekawe zajęcia.

    OdpowiedzUsuń