środa, 28 kwietnia 2010

Chcecie bajki, oto bajka

"Pewien rycerz zobaczył na rozstaju dróg drogowskaz - w prawo bogactwo, zwycięstwa, kobiety i szczęście nieustające; w lewo - porąbanie.
Już miał skręcić w prawo, lecz przyszła refleksja - wygrałem wiele turniejów, miałem wiele kobiet, jestem bogaty, szczęścia mi nie brakuje.
A może...
I tak zrobił, jak pomyślał - pojechał w lewo. Po jakimś czasie wyjechał z lasu nad rzekę i zobaczył potwornie okropnego smoka. Na szczęście wszystkie trzy smocze głowy piły wodę. Korzystając z okazji rycerz obciął jedną, gotując się do dalszej walki. Smok podniósł dwie pozostałe głowy i z wielkim zdziwieniem i wyrzutem w głosie zapytał:
- Porąbało cię? Wody napić się nie można?"
M.Skała - Psychologia zmiany


Ta bajka to mistrzostwo świata, i tylko dla niej warto było kupić książkę(niektórzy nie powinni brać się za pisanie)

4 komentarze:

  1. Bajka powinna zawierać morał.
    I ja go sformułuję:
    Nigdy nie chodzić na lewo ;)

    I jeszcze jedna refleksja ;)
    Najgorsi to tacy, co to stale guza szukają.

    Ot i cała interpretacja ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dodałabym jeszcze
    Rzadko kiedy zadowala nas to co posiadamy. Żądni wrażeń poszukujemy wciąż i wciąż.
    Dopóki ktoś nas nie zapyta:
    "- Porąbało cię? Wody napić się nie można?"

    OdpowiedzUsuń
  3. Jest też drugie dno.
    Ci, co to stale poszukują i wciąż czują się nieusatysfakcjonowani, są tak naprawdę motorem postępu. To oni przeobrażają świat.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgadza się.
    Wszystko zależy od kontekstu.
    Bohaterowi bajki nic nie uwierało.
    On zwyczajnie się nudził i szukał atrakcji:)

    OdpowiedzUsuń